SEO-tekster udvikler sig hele tiden
Det kan føles lidt ad opad bakke, når man laver SEO-tekster, for man skriver egentlig efter, hvad søgemaskinerne gerne vil have, at man skriver efter, så det er unikt indhold.
Og skal vi være helt ærlige, så skriver vi efter én søgemaskine hovedsageligt, og hvis du spørger, hvad det er for en, så kan du jo spørge dig selv, hvad det er for en, du bruger mest, når du skal søge.
Den søgemaskine er ligefrem blevet et begreb i sproget i sig selv.
Så når denne maskine beslutter, at der er nogle andre regler – algoritmer – som man skal have unikke tekster efter for at blive fundet, så sidder der nogle kloge folk derude, som finder ud af at rette disse retningslinjer til SEO-tekster til, og det udstikker man så til, så man som SEO-tekstforfatter kan falde ind derefter.
Man skal måske selv opsøge den slags, for det er jo ikke altid, man lige får den information tilsendt.
Hold dig opdateret på, hvad der sker med SEO-tekster
Hvis du især er freelance-tekstforfatter, så er det en god idé at holde dig opdateret via de vigtigste instanser, der forklarer om SEO-artikler i både ind- og udland.
Så får man den nyeste viden om, hvordan man laver SEO-tekster, og hvis det er noget, man sælger sin arbejdskraft på helt eller delvist, så er det jo vigtigt, at man følger med tiden, for ellers bliver man overhalet af andre tekstforfattere med speciale i SEO, som kan gøre det bedre end en selv.
Som sagt kan det virke irriterende at skrive efter en søgemaskines ønsker, men det er jo ikke anderledes, end at man har en chef, som skriver ud, hvad man ønsker at få lavet.
Man har en kunde, og man opfylder deres behov. Det giver smør på brødet.
Det er trods alt også bedre, at mennesker skriver SEO-tekster, end at robotter gør det.